Natura 2000, fiets- en wandelbrochure

Onze fiets- en wandelbrochure, met mooie beschrijvingen van onze fantastiche omgeving, heeft veel aandacht gekregen. Klik op onderstaande link voor het artikel en de brochure.
 

Het laatste nieuws:

Kamervragen over foute uitspraak routeset B+ Lelystad Airport

Minister houdt topambtenaar hand boven het hoofd

  • 10 april 2021
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 418943
  • 0 Comments

VVD-minister Cora van Nieuwenhuizen heeft gereageerd op een Kamervraag van CU-Kamerlid dr. Eppo Bruins of de B+ routes van Lelystad wel of niet uitgangspunt zijn bij de herziening van het luchtruim. De reactie van Van Nieuwenhuizen is symptomatisch voor het ‘gedraai’ dat zij de afgelopen vier jaar in het dossier Lelystad Airport te zien heeft gegeven – alle mooie woorden over herstel van het vertrouwen ten spijt. Zo beweert ze dat het laagvliegen is opgelost, maar dat blijkt niet het geval. Met beloftes ten aanzien B+ tekent zich hetzelfde af.

Kamerlid Eppo Bruins diende op 15 februari een tiental vragen in over de zogeheten B+ routes van en naar Lelystad Airport (link). Van deze vliegroutes zouden de drukste, op lage hoogte, precies over Wezep/Hattemerbroek en Wapenveld/Heerde moeten gaan lopen en vlak langs Elburg, Hattem en diverse kleinere woonkernen. Bovendien zouden de vliegtuigen boven de Noordoost-Veluwe gaan doorstijgen - het ‘desastreuze’ scenario, aldus een vroegere burgemeester van de gemeente Oldebroek. Maar onder de aansluitroutes zijn de laagvliegers van Lelystad ook bedreigend voor het (leef)milieu van de rest van de Veluwe en voor Salland, Zwolle en Wilsum, alsmede Zwartwaterland, Zuidwest-Drenthe en Zuidwest-Friesland. Binnen Flevoland kunnen vooral kernen van de gemeente Dronten hun lol op. Grote delen van Oost-Nederland moeten dus onder het juk van Lelystad door, als de Schiphol Groep en het ministerie van IenW hun zin krijgen.

Inferieur

De ontworpen B+ routes en bijbehorende aansluitroutes worden algemeen als inferieur aangemerkt. Allemaal het gevolg van een optelsom van factoren: de hoogst ongelukkige ligging van Lelystad ten opzichte van Schiphol, de tomeloze wildgroei van de luchtvaart, de drukke vliegroutes van ‘mainport’ Schiphol die prioriteit hebben en het jaar-in-jaar-uit door een reeks bewindslieden op de lange baan schuiven van de herindeling van het totaal verouderde luchtruim.

Alarmerend

Aanleiding voor de alerte Eppo Bruins, die bij de verkiezingen van maart net buiten de boot is gevallen, was een alarmerend bericht op de site van Hoog over Wezep (HoW) over uitspraken van de adjunct-directeur Luchtruimherziening Rudy Megens (link) Op 3 februari had deze tijdens een openbare online informatie-sessie voor leden van Provinciale Staten van Gelderland verklaard dat alle vliegroutes van en naar de Nederlandse luchthaven op de schop gaan, behalve het B+ concept van Lelystad. Dat nemen ‘we aan boord […] als uitgangspunt’, aldus Megens. En als antwoord op de vraag of het anders kan, herhaalde hij: ‘Ja natuurlijk. Je kunt andere afwegingen maken. Maar we hebben gezegd: we nemen B+ als startpunt.’ Alleen als het ‘écht beter kan’ (…) ‘gaan we [er] misschien wel wat aan sleutelen.’ Anders gezegd: als de verantwoordelijke IenW-ambtenaren het wíllen of móeten, kúnnen ze wel wat anders, maar in principe doen ze er niks meer aan. Door van ‘misschien’ te spreken gaf Megens bovendien aan dat het nog maar de vraag is of hij en zijn collega’s er überhaupt wat aan gaat doen, mocht blijken dat er betere oplossingen zijn.

Omkeren van belofte

Met een citaat uit de ‘Ontwerp-Voorkeursbeslissing Luchtruimherziening’ die Megens voor de Gelderse Statenleden kwam toelichten en uitspraken in de Kamer van zijn minister, toonde HoW aan dat de uitlatingen van deze verantwoordelijke hoge ambtenaar lijnrecht indruisen tegen wat SATL en de Kamer was toegezegd, namelijk dat bij de luchtruimherziening de B+ routes géén uitgangspunt zijn. Aan de voorbeelden had nog toegevoegd kunnen worden dat de huidige secretaris-generaal van IenW, mr. ing. Jan Hendrik Dronkers, eerder al een SATL-delegatie had verzekerd dat er met schone leien zal worden gewerkt, óók voor de B+ routes.

Wat Megens evenwel te berde bracht, was een omkering van het beloofde: wij van IenW zijn bezig op basis van schone leien te bekijken wat vliegtechnisch en qua hinder en uitstoot optimaal is voor álle luchthavens, maar de B+ routes blijven in beginsel wat ze zijn. Terwijl deze merkwaardige routeset nota bene tot stand is gekomen vanwege de onmogelijke ligging van Lelystad, de bestáánde routes van en naar Schiphol en het – volmaakt in strijd met gedane beloftes – niet éérst herindelen van het luchtruim. Als iets op de schop moet, dan zijn het dus eerst en vooral B+ en de aansluitroutes! Uitgerekend dat zegt Megens niet te willen.

Geen afstand nemen

Eppo Bruins, die zelf al eens suggesties heeft gedaan voor routes via het IJsselmeer, wilde dan ook primair van de minister weten:

Klopt het dat de adjunct-directeur van het project Luchtruimherziening tegenover de Provinciale Staten in Gelderland op 3 februari jl. heeft gemeld dat het B+ concept voor Lelystad Airport als uitgangspunt dan wel als startpunt wordt genomen?<

Op deze gesloten vraag is maar één antwoord mogelijk: ja, dat heeft deze ambtenaar inderdaad gezegd en dat had hij niet mogen doen, want het klopt niet. Maar dat wil de VVD-bewindsvrouw klaarblijkelijk niet. Glashard ontkennen kan ze evenmin, want iedereen kan het besprokene naluisteren. Dus neemt ze, zoals al jaren in dit Lelystad dossier op gênante wijze gebeurt, haar toevlucht tot ontwijkend gedraai (link). Op 8 maart schrijft ze aan de Kamer:

Antwoord 4

In het gesprek met Provinciale Staten van Gelderland over het programma

Luchtruimherziening is de inhoud van de ontwerp-voorkeursbeslissing toegelicht.

Daarin staat het volgende: “Voor de ontwikkeling van Lelystad Airport tot 45.000 vliegtuigbewegingen binnen een herzien luchtruim geldt dat de routes anders kunnen komen te liggen. In de luchtruimherziening zijn de lokale vertrek- en naderingsroutes (B+) en de aansluitroutes namelijk geen uitgangspunt voor het ontwerp. Als wijzigingen aan de orde zijn, moet er wel sprake zijn van netto verbeterde omgevingseffecten.

Dit wisten Bruins en HoW allemaal al. Het citaat uit de Ontwerp-Voorkeursbeslissing had HoW bijvoorbeeld zelf aangedragen. Ook een ‘nuance’ - haar woord - die de minister toevoegt, stond al in het bericht van de burgergroep. In de bespreking met de Gelderse Statenleden was volgens Van Nieuwenhuizen naar voren gebracht dat weliswaar gekeken zal worden naar ‘alternatieven’, maar dit geen garantie is dat B+ echt gewijzigd wordt. In antwoord op een volgende vraag van Bruins schrijft ze evenwel dat ‘alle opties voor routes weer open zijn’.

Wantrouwen en cynisme

Waarom zegt deze minister niet klip en klaar dat wat haar ambtenaar Megens over B+ als uitgangspunt, startpunt en ‘misschien’ heeft gedebiteerd pertinent onjuist is? Het gaat hier immers niet om zomaar iemand, maar om de persoon die verantwoordelijk is voor de praktische kanten van de luchtruimherziening. En waarom had zijn directe baas, programmadirecteur drs. René Vrugt, die eveneens aan de sessie met de Gelderse Statenleden deelnam, hem niet meteen tot de orde geroepen?

Door niet openlijk en ondubbelzinnig afstand te nemen van de woorden van Megens laat minister Van Nieuwenhuizen ruimte bestaan voor twijfels over de ware intenties van haarzelf en haar staf. Is dit een nieuw staaltje van met de mond belijden, maar achter de schermen het tegenovergestelde doen, zoals sinds 2007 schering en inslag is? Het onlangs uitgegeven SATL-boek Schiphol Regeert staat daar bol van en laat zien dat er een patroon is (link). De opstelling van de minister voedt hoe dan ook het toch al grote wantrouwen en cynisme bij burgers en bestuurders in Gelderland, Overijssel, Drenthe en Friesland. Onbegrijpelijk en onverantwoord, want schadelijk voor het o zo wankele vertrouwen in het politiek-bestuurlijk systeem.

Afblazen

Deze VVD-minister wil Lelystad openen voordat de herziening van het luchtruim haar beslag heeft gekregen. Burgergroepen als HoW en gemeentelijke en provinciale overheden in vooral Gelderland en Overijssel verzetten zich daar al jaren tegen. De burgergroepen signaleren bovendien dat de minister gedurende het proces van de luchtruimherziening nog tussentijdse verbeteringen wil aanbrengen aan de B+ routes. Dat schrijft ze ook nu weer in haar reactie op de vragen van Eppo Bruins. De burgercomités betogen dat deze benadering onherroepelijk tot bestendiging van de intrinsiek inferieure B+ routes zal leiden én een integrale aanpak zal frustreren. Een van hun oudste eisen was daarom: eerst herindelen en bewijzen dat de hinder- en emissieproblemen daadwerkelijk zijn opgelost en dan pas bezien of Lelystad Airport wel of niet open mag.

Door alles wat inmiddels over de praktijken van de Schiphol Groep en IenW boven water is gekomen en nog vrijwel dagelijks komt, zijn wij dat stadium echter voorbij. Afblazen dit politiek, moreel, klimatologisch en financieel failliete wanproject is nu het parool.

Print
Categories: Algemeen
Tags:

Name:
Email:
Subject:
Message:
x


Visie HoogoverWezep

HoogoverWezep heeft een document opgesteld waarin de specifieke problemen voor Wezep / Hattermerbroek worden benadrukt en waarin haar visie daarop is vastgelegd.

Het document is inmiddels aan verschillende lokale en landelijke politici aangeboden..

De noodklok in Wezep wordt geluid

Wezep heeft gereageerd

We hebben u via flyers, Twitter, Faceboek, interviews in de Stentor en deze website opgeroepen om de internetconsultatie in te vullen. In een week is er veel gebeurd, u hebt massaal gereageerd op de oproep en de oproep is door heel veel mensen opgepikt en doorgegeven.

Meer acties onderweg

De internetconsultatie is inmiddels gesloten, maar we zijn nog lang niet klaar. We willen rond de tafel met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, we willen dat elke inwoner weet wat er gaat gebeuren en uiteindelijk willen we dat de huidige plannen van tafel gaan. De volgende actie is een manifestatie op vliegveld Lelystad op 11 november.  Het is een initiatief van Red de Veluwe, maar ook HoogOverijssel, Laagvliegroutes Nee uit Friesland en Nee tegen laagvliegroute over Ede, doen mee aan dit protest.  Doel is duidelijk maken dat lange, lage vliegroutes boven onze dorpen en natuur niet worden geaccepteerd.
Er zijn nog meer acties gepland, dus hou deze website in de gaten en volg ons op social media.

U kunt hem bijna niet hebben gemist, de flyer waarvan er 6.000 zijn verspreid.


Weet u

  • dat Lelystad Airport vanaf april 2019 de vakantievluchten van Schiphol moet gaan overnemen?
  • dat vanaf dan Boeings heel Iaag en pal over Wezep/Hattemerbroek dreigen te gaan vliegen?
  • dat er uiteindelijk elke 10 minuten een toestel over komt denderen, van 6.00 uur 's ochtend tot middernacht - ook onder school- en kerktijd?
  • dat Wezep volgens officieel onderzoek de meeste 'ernstig gehinderden' en 'ernstig slaapverstoorden' krijgt, meer dan bijvoorbeeld Almere, Dronten, Biddinghuizen of Lelystad? • dat Wezep/H'broek deze problemen krijgt omdat men andere plaatsen wil ontzien? 

En weet u

  • dat Wezep/H'broek gevaar loopt dubbel gepakt te worden omdat er nu ook plannen circuleren om de vliegtuigen meteen na Wezep/H'broek op vol motorvermogen te laten stijgen — om zo de rest van de Veluwe minder te belasten?
  • dat dit zoveel extra geluids- en milieuoverlast gaat opleveren dat burgemeester Hoogendoorn van 'desastreus' spreekt? 

En weet u ook

  • dat Den Haag altijd gevoelig is voor aantallen?
  • dat niets doen het doemscenario voor Wezep/H'broek alleen maar dichterbij kan brengen? 


 

Laag over WHC

Woensdag 13 december: Informatiebijeenkomst in Wezep

 

WEZEP BLIJF ALERT!

Weet u

  • dat bij de internetconsultatie over Lelystad Airport de meeste reacties afkomstig zijn uit Wezep/Hattemerbroek? 33% van de 6.400 reacties!
  • dat Wezep/Hattemerbroek zo een krachtig signaal heeft afgegeven over wat hier leeft?
  • dat er voor en achter de schermen volop ontwikkelingen gaande zijn?
  • dat de race nog niet gelopen is en het zaak is geïnformeerd en alert te blijven?

Weet dan
dat de bewonersgroep HoogOverWezep op 13 december een informatieve bijeenkomst organiseert, waar u van harte welkom bent. Betrokken en actieve experts geven uitleg over achtergronden en stand van zaken en beantwoorden vragen. Sprekers zijn:

Jules van der Weerd : inwoner Hattemerbroek en lid Bewonersdelegatie Lelystad. Actief in HoogOverWezep. Jules zal vooral ingaan op de gevolgen van ‘Lelystad’ voor Wezep en omgeving.
Wim Liesker : inwoner Ossenzijl, lid van HoogOverijssel. Vlieger en kenner van het luchtruim. Wim zal de voorstellen voor de vliegroutes toelichten.
Leon Adegeest : inwoner Dalfsen, lid HoogOverijssel. Specialist in het onderzoek naar de effecten Lelystad (de MER). Heeft diverse fouten aangetoond en wordt inmiddels landelijk als deskundige erkend. Leon zal zijn kennis en ervaringen toelichten.
Alexander ter Kuile : luchtvaartexpert uit Haarle, lid HoogOverijssel. Vz Bewonersdelegatie Lelystad. Alexander zal een toelichting geven op het rapport. bewonersdelegatie. Met o.a. de gaten in het luchtvaartbestel en de noodzaak om eerst het luchtruim te herzien vóór de opening van ‘Lelystad`.

 

INFORMATIEBIJEENKOMST VLIEGOVERLAST LELYSTAD AIRPORT

Woensdag 13 december: 19.30-22.00 uur (zaal open 19.00 uur)

Partycentrum Coelenhage, Zuiderzeestraatweg 486 Wezep

(Kom op tijd. Het aantal plaatsen is beperkt.)


Klik hier voor de flyer

Onderdeel van SATL

HoogoverWezep is onderdeel van SATL, de Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen.

Schrijf je in voor de SATL nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van belangrijke ontwikkelingen

 
*verplicht veld

Meer nieuws:

Wezep laat je zien!

  • 14 juni 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 1667
  • 0 Comments

De Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen (SATL) komen zaterdag 23 juni bijeen in Zwolle om actie te voeren tegen de geplande laagvliegroutes van Lelystad Airport. Ook leden van de actiegroep Hoog over Wezep zijn aanwezig om hun stem te laten horen tegen het laagvliegen over onze gemeente. Ze hopen dat veel inwoners uit Wezep, Hattemerbroek en omstreken hen zullen volgen. Het is wat Hoog over Wezep betreft hét moment om te laten horen dat we geen laagvliegroutes over Oldebroek willen.

De slag om Wezep

  • 4 juni 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 2683
  • 0 Comments

De afgelopen weken hebben we het document "De slag om Wezep" opgesteld en verspreid onder lokale en landelijke politici. Het document geeft inzicht in het standpunt van HoogoverWezep en de redenen van dat standpunt. Het document laat ook zien dat er, al dan niet bewust, informatie wordt achtergehouden, gewijzigd, of maar deels wordt verstrekt.

Hoog over Wezep hekelt aanstaande belevingsvlucht door ministerie I&W

  • 24 mei 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 1995
  • 0 Comments

De belevingsvlucht die 30 mei zal plaatsvinden om burgers onder de vliegroutes van vliegveld Lelystad het geluid van laagvliegende vliegtuigen te laten ervaren is een wassen neus vindt actiegroep HoogoverWezep.

HoogoverWezep betreurt vertrek Hoogendoorn

  • 19 mei 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 789
  • 0 Comments

Actiegroep Hoog over Wezep (HoW) vindt het jammer dat burgemeester Hoogendoorn naar gemeente Midden-Groningen vertrekt. De burgervader is een grote steun geweest bij de oprichting van de actiegroep tegen laagvliegen en schoof daarna nog geregeld aan bij overleggen. Hij kwam met adviezen en nam onder andere het initiatief voor het burgemeestersoverleg dat binnenkort met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat beginnen. Samen met de burgemeesters van Hattem, Heerde en Elburg zou Hoogendoorn de knelpunten rondom Wezep/Hattemerbroek in de beoogde vertrekroutes van Lelystad Airport bespreken.  Het was de bedoeling dat hij bij dit overleg de trekker van het viertal zou zijn. Wij willen burgemeester Hoogendoorn bedanken voor zijn steun en inzet en wensen hem veel succes in zijn nieuwe gemeente. Wij hopen dat zijn opvolger met net zoveel elan zal strijden om de laagvliegroutes niet door te laten gaan.

Wat hangt ons boven het hoofd?

  • 1 mei 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 1331
  • 0 Comments

We horen van veel mensen in Wezep en omgeving dat zij het gevoel hebben dat er de laatste tijd al veel meer en veel lager wordt gevlogen. Helaas zijn die langetermijn cijfers niet zomaar boven water te halen, maar als je op Flightradar24 kijkt krijg je wel een beeld wat er zo allemaal over de Veluwe komt. Dat zijn nog geen laagvliegroutes, al zou je dat soms wel denken. Het geeft nu al behoorlijk geluidsoverlast, zeker in een omgeving waar het normaal juist relatief stil is. En een vliegtuig dat hoger vliegt verspreid natuurlijk nog altijd fijnstof en die komt uiteindelijk wel naar beneden.

Brief aan de minister: geen communicatie

  • 11 april 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 1402
  • 0 Comments

Gerard Buursen schreef onderstaande brief aan de minister, een korte samenvatting:

  • Ondanks beloften van de minister en aandringen door de Ombudsman krijgen we nog altijd geen antwoord op onze brieven. De minister zegt dat ze burgers wil betrekken bij de besluitvorming, maar het gebeurt nog steeds niet

  • In de MER 2014 wordt met een maximale Lden (geluidsnorm) van 40 tot 42 gerekend, uit onze berekeningen blijkt dat deze boven de wettelijke minimumgrens van 48 Lden zal kunnen komen

  • De minister blijft vaag over het doorstijgen boven Wezep. Doorstijgen voor Wezep is vrijwel niet haalbaar waardoor wij er nog altijd vanuit moeten gaan dat er boven Wezep gestegen zal worden. Dat levert uiteraard veel meer geluidsoverlast op

  • Er is geen minimale hoogte ingesteld voor vliegen boven Wezep en daarom is daar dus ook niet op te handhaven

  • Het uitgangspunt van de Alderstafel was dat passage boven woonkernen vermeden moest worden, dat is afgevinkt als “voldaan”, zoals we inmiddels weten volkomen onterecht. Het staatje waarin dit is aangevinkt is later opeens uit de verslagen verdwenen

  • De gemeente Oldebroek (waar Wezep onderdeel van is) was niet uitgenodigd aan de Alderstafel, kreeg niet de beloofde informatieavond en werd geweerd uit het overleg CROLL.

  • In de MER 2018

    • zijn geen cijfers per woonplaats opgenomen,

    • is het effect van de bocht boven Wezep nog altijd niet meegenomen

    • wordt blijkbaar nog gerekend met 10.000 ft in plaats van 6.000 ft

    • is er niet gerekend met het optellen van al bestaande geluidsoverlast (A50, A28, spoorlijn, artillerieschietkamp, overige luchtvaart).

    • wordt gerekend met een worst-case scenario van 65dB-Lmax, dit zal naar verwachting veel hoger uitkomen

    • wordt geen rekening gehouden met het feit dat vakantievluchten niet gelijk verspreid over het jaar en over de week gevlogen zullen worden

  • In de MER 2018 is de hele problematiek van Wezep niet meegenomen. Dat betekent dat een derde van de internetconsultaties aan de kant is geschoven zonder daar aandacht aan te schenken. Vooraf is er nooit gesproken over een onoplosbaar probleem boven Wezep, de actiegroepen hebben dat boven water moeten halen

Lelystad Airport en de gemeenteraadsverkiezingen

  • 22 maart 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 1039
  • 0 Comments

Nu de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen bekend zijn is het interessant om te kijken wat de invloed van dossier Lelystad Airport is geweest op de verkiezingen.

Vertrouwen HoogoverWezep in Lelystad Airport-project verder geslonken.

  • 5 maart 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 2192
  • 0 Comments

In verband met het Tweede Kamer debat volgende week hebben we de commissieleden een uitgebreide mail gestuurd waarin we duidelijk maken dat ons vertrouwen in "project Lelystad Airport" zeker niet is gegroeid. 

We zijn uiteraard blij met het jaar uitstel van de uitbreiding van Lelystad Airport, maar er zijn nog steeds geen echte oplossingen voor de laagvliegroutes. Voor de problematiek van onze regio komt de minister niet verder dan een aantal vage beloftes over "kansrijke optimalisaties in de regionale context". In de praktijk betekent dat: Lelystad Airport gaat open en dan gaan we daarna experimenteren met wat aanpassingen voor Wezep. 

Dat is voor ons uiteraard niet acceptabel. Een klein beetje schuiven van Wezep naar Hattemerbroek (of van Heerde naar Wapenveld) is geen oplossing. Er moeten echte oplossingen komen voordat Lelystad Airport open kan en daarom blijven we bij ons standpunt: eerst een goede herindeling en dan pas open. Als die goede herindeling niet mogelijk is kan het dus ook zijn dat het hele plan Lelystad Airport niet door kan gaan, de minister heeft immers beloofd dat laagvliegroutes op lange termijn geen optie zijn. Dat is een vereiste voor doorgang van het hele project. Kortom: we kijken met belangstelling uit naar het debat volgende week.

Jacco Evink stopt met actieve deelname in bewonersdelegatie HoogoverWezep

  • 11 februari 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 998
  • 0 Comments

Jacco Evink heeft besloten te stoppen met zijn actieve deelname aan HoogoverWezep, dit in verband met zijn ambitie als kandidaat raadslid bij de gemeente Oldebroek. Jacco was, onder andere, de drijvende kracht achter onze Twitter- en Facebook accounts en ook de pers en Jacco wisten elkaar steeds goed te vinden. Jacco, bedankt voor je enorme inzet en we wensen je alle succes als gemeenteraadslid!

Jacco licht zijn besluit hier zelf toe.

Mailing naar aanleiding van bezoek van de heer Dronkers

  • 31 januari 2018
  • Author: Marcel
  • Aantal maal bekeken: 1367
  • 0 Comments

Afgelopen maandag zouden we een overleg hebben met minister van Nieuwenhuizen. Zij moest door ziekte helaas afzeggen, maar werd vervangen door de heer Dronkers, directeur-generaal Luchtvaart van het ministerie van I&W. We hebben hem een document overhandigd waarin de specifieke problemen voor Wezep nog eens worden benoemd en waar we nog eens wijzen op de nieuw gevonden fouten in de MER waardoor Wezep nog erger getroffen dreigt te worden dan eerst werd verwacht.

We hebben dit document vandaag ook per e-mail verzonden aan de commissieleden van de Tweede Kamer en de fractievoorzitters van de gemeenteraad. Hieronder leest u de mail en vind u een link naar het document.

12345678910Laatste

Volg ons op social media